Waarom je peer tutors moet opleiden/begeleiden: ze kunnen ook de ongelijkheid vergroten!

Gepubliceerd op  door Pedro de Bruyckere.

Werken met peer tutoren kan ongelijkheid in onderwijs helpen verkleinen, dit weten we al langer dan vandaag. Maar een nieuw onderzoek bevestigt dat dit ook zeer makkelijk kan misgaan en net het omgekeerde kan bereiken.

Het onderzoek van Jelle Sierksma, gepubliceerd in Nature’s Science Of Learning, toont dat bij niet doordacht gebruik van peer tutors, de ongelijkheid net kan toenemen tussen leerlingen.

Lees verder op https://pedrodebruyckere.blog/2024/04/28/waarom-je-peer-tutors-moet-opleiden-begeleiden-ze-kunnen-ook-de-ongelijkheid-vergroten/#:~:text=Spring%20naar%20inhoud-,Waarom%20je%20peer%20tutors%20moet%20opleiden%2Fbegeleiden%3A%20ze,kunnen%20ook%20de%20ongelijkheid%20vergroten!&text=Werken%20met%20peer%20tutoren%20kan,net%20het%20omgekeerde%20kan%20bereiken.

Nieuws

Subsidie School & Omgeving

Ondersteuning voor nieuwe projecten! De nieuwe subsidieperiode voor het Programma School & Omgeving loopt van 1 augustus 2025 tot en met 31 juli 2028, aanvragen

Lees meer »
Goede doelen

Goede doelen

Ieder jaar kies ik een goed doel om te steunen – een bijdrage die hopelijk een positief verschil maakt. Het liefst kies ik een kleine

Lees meer »

Peercoaching toen en nu

Peercoaching heeft een rijke historie in het voortgezet onderwijs. Deze onderwijsmethode heeft zich in de afgelopen decennia ontwikkeld tot een waardevol instrument voor zowel persoonlijke

Lees meer »