Sancta Maria Mavo ‘s-Hertogenbosch

Vorig jaar bedacht de 15 jarige Lieke een plan.

Haar inspiratie kwam voort uit haar eigen ervaringen toen zij als brugklasser begon op de Sancta Maria Mavo in ‘s-Hertogenbosch. Heel spannend was het voor Lieke toen zij de eerste weken rondliep op haar nieuwe school. Wat zou het mooi zijn, als dit voortaan anders ging. Nog steeds een beetje spannend, maar dan met een extra ervaren bovenbouw leerling, die brugklassers begeleidt tijdens deze eerste stappen op hun nieuwe school. Lieke werkte haar plan beter uit en ging er toen mee naar de directie van haar school.

Nu inmiddels ruim een jaar later is het dan zo ver: de eerste 6 lentoren zijn er klaar voor om op 27 juni kennis te gaan maken met hun brugklas. In duo’s gaan zij de brugklasmentor ondersteunen in zijn/haar taak om deze jonge leerlingen een warm welkom te verschaffen. Bij mentorlessen, (buitenschoolse) activiteiten en buiten op plein zullen zij een extra aanspreekpunt zijn. En Lieke? Zij is de voorzitter en aanspreekpunt voor en namens deze lentoren. Mijn complimenten voor Lieke en het docententeam van de Sancta Maria Mavo!

Nieuws

Goede doelen

Goede doelen

Ieder jaar kies ik een goed doel om te steunen – een bijdrage die hopelijk een positief verschil maakt. Het liefst kies ik een kleine

Lees meer »

Peercoaching toen en nu

Peercoaching heeft een rijke historie in het voortgezet onderwijs. Deze onderwijsmethode heeft zich in de afgelopen decennia ontwikkeld tot een waardevol instrument voor zowel persoonlijke

Lees meer »

Co-training docenten peerchoaching

Co-training van coördinatoren is een belangrijke fase tijdens het implementatieproces. Het is een samenwerkingsgerichte methode waarbij coördinatoren en de trainer van Tutorleren VO samen verantwoordelijk zijn voor en elkaar ondersteunen tijdens de training van deze peercoaches.

Lees meer »