Onderwijsondersteuners op Het Heerenlanden aan de slag met tutorleren

“Wat is nu precies de scheidslijn tussen huiswerkbegeleiding en tutorleren?” Deze vraag (en nog vele meer) hebben de onderwijsondersteuners van Het Heerenlanden in Leerdam vandaag tegen het licht gehouden. Zij gaan, samen met het MT, dit jaar het tutoraat op hun school verder ontwikkelen en op de kaart zetten. Ervaring met peeronderwijs hebben ze al. Maar de upgrade, uitbreiding en verduurzaming… dat staat dit jaar op de planning. Vrijdag gaat de eerste groep tutoren de nieuwe cursus volgen: 16 leerlingen uit mavo, havo en vwo gaan zichzelf verdiepen in hun tutorschap en zullen daarna weer aan de slag gaan. Ik kijk ernaar uit hen hierbij te ondersteunen!

Nieuws

Goede doelen

Goede doelen

Ieder jaar kies ik een goed doel om te steunen – een bijdrage die hopelijk een positief verschil maakt. Het liefst kies ik een kleine

Lees meer »

Peercoaching toen en nu

Peercoaching heeft een rijke historie in het voortgezet onderwijs. Deze onderwijsmethode heeft zich in de afgelopen decennia ontwikkeld tot een waardevol instrument voor zowel persoonlijke

Lees meer »

Co-training docenten peerchoaching

Co-training van coördinatoren is een belangrijke fase tijdens het implementatieproces. Het is een samenwerkingsgerichte methode waarbij coördinatoren en de trainer van Tutorleren VO samen verantwoordelijk zijn voor en elkaar ondersteunen tijdens de training van deze peercoaches.

Lees meer »